00 387 50 220 920 kabinet_nacelnika@mrkonjic-grad.rs.ba Понедјељак – Петак 7.00h - 15.00h

Obavještenja

28. December, 2016.

Održan sastanak Savjeta za bezbjednost saobraćaja

Danas je u opštini Mrkonjić Grad održana redovna sjednica Savjeta za bezbjednost saobraćaja. Na sjednici je raspravljano o stanju bezbjednosti saobraćaja na području opštine u tekućoj godini, kao i o kampanjama koje su u toku.

Na sjednici je zaključeno da je stanje u prvih 11 mjeseci tekuće godine  zdovoljavajuće, rekla je Biljana čegar sekretar Savjeta.

''Najkritičniji nam je bio mjesec april kada je na putnom pravcu Mrkonjić Grad – Šervalov kuk smrtno stardalo devet lica. Nakon toga je urađeno niz mjera kako bi došlo do poboljšanja stanja na toj dionici puta, odnosno stabilizacije postojećeg problema. Napravljena je zaštitna ograda – jedna od najsavremenijih u BIH, urađena je bolja i efektnija signalizacija, a u planu je i rekonstrukcija te dionice u narednom periodu'', rekla je Čegareva . Dodajući da se od aprila nije desila ni jedna saobraćajna nezgoda sa smrtno stradalim licima na pomenutoj dionici puta, te da se tako dijelom uspio zaustaviti postojeći problem.

Na sjednici je bilo riječi i o velikoj preventivnoj kampanji "Alkohol+volan=Ubitačna kombinacija"/"Srećna nova, bez žrtava". Akcija će se sprovoditi do 31. januara 2017. godine, a ova kampanja se provodi s ciljem povećanja nivoa bezbjednosti saobraćaja u Republici Srpskoj kroz smanjenje broja vozača i mladih koji u saobraćaju učestvuju pod dejstvom alkohola.

Kampanjom se želi uticati na promjenu stavova kod vozača (posebno mladih vozača) koji u saobraćaju učestvuju pod uticajem alkohola. Kampanjom se šalje poruka i široj javnosti da je vožnja pod uticajem alkohola društveno neprihvatljivo ponašanje.

U Republici Srpskoj u periodu od januara do oktobra 2015. godine dogodilo se 7.634 saobraćajne nezgode. U tim saobraćajnim nezgodama smrtno su stradala 129 lica, a 607 lica je zadobilo teške tjelesne povrede.

Statistike pokazuju da češće smrtno stradaju nedužni saputnici, putnici u drugom sudarnom vozilu, pješaci i sl. u odnosu na pijanog vozača koji prouzrokuje saobraćajnu nezgodu. Činjenica je, dakle, da posljedice vožnje pod uticajem alkohola najviše trpe nedužni, a među njima i osobe najbliže vozaču (supruga, djeca, roditelji, brat, sestra, drug, ...). Kontrolom vozača na prisustvo alkohola u krvi od strane policije utvrđeno je da svaki četvrti vozač upravlja pod dejstvom alkohola.

Kampanjom će se pokušati uticati na promjenu stavova vozača da ne učestvuju u saobraćaju ako su pod uticajem alkohola, kao i da je vožnja pod uticajem alkohola društveno neprihvatljivo ponašanje. Nadalje, pokušaće se uticati na mlade vozače i njihove vršnjake, kao jednu od veoma rizičnu grupu u saobraćaja. Istraživanja su pokazala da u svijetu najviše stradaju mladi u starosnoj dobi od 18 do 30 godina (Svjetska zdravstvena organizacija, 2004).

Takođe, opasnost predstavljaju i pješaci ako su pod uticajem alkohola, a kreću se kolovozom na javnom putu  u naselju i van naseljenog mjesta. Realizacijom kampanje očekuje se smanjenje broja vozača (prvenstveno mladih vozača) i pješaka koji u saobraćaju učestvuju pod uticajem alkohola.

Share: