00 387 50 220 920 kabinet_nacelnika@mrkonjic-grad.rs.ba Понедјељак – Петак 7.00h - 15.00h

Obavještenja

J A V N I P O Z I V za podnošenje zahtjeva za podršku MSP i preduzetništvu za direktna ulaganja

J A V N I   P O Z I V

za podnošenje zahtjeva za  podršku MSP i preduzetništvu za direktna ulaganja

 

1. Namjena podsticajnih sredstava

Podsticajna sredstva za direktna ulaganja dodjeljivaće se privrednim subjektima za ulaganja u materijalna i nematerijalna sredstva nastala u periodu od 01.01.2025. godine, pa do dana zatvaranja Javnog poziva, s ciljem proširenja postojećih kapaciteta, proširenja proizvodnje ili očuvanja postojećeg stanja.

1.1. Ulaganja u materijalna sredstva podrazumjeva ulaganja u izgradnju objekata, proizvodnih pogona, mašine i opremu.

1.2. Ulaganja u nematerijalna sredstva podrazumjeva ulaganja u sisteme kvaliteta i pribavljanje dozvola za investiranje u poslovnu zonu „Podbrdo“ ili „Kula Rudići“

 

        2. Visina novčanih podsticaja:

2.1. MSP (pravna lica) koji u tekućoj godini  ulože minimalno 40.000,00KM vlastitih sredstava za izgradnju novih objekata, proizvodnih pogona, nabavku mašina ili opreme potrebnih za unapređenje procesa proizvodnje.

2.2. Samostalne preduzetnike  koji u tekućoj godini ulože  minimalno 10.000,00KM vlastitih sredstava za  izgradnju novih objekata, proizvodnih pogona, nabavku mašina ili opreme.

Refundacija troškova iznosi do 25% od ukupnog iznosa ulaganja, a maksimalno 15.000,00KM za mala i srednja preduzeća (pravna lica), odnosno maksimalno 10.000,00KM za samostalne preduzetnike.

  Sredstva će se refundirati za  nematerijalna ulaganja, odnosno:

2.3. Poslovne subjekte koji investiraju u izgradnju objekata u okviru poslovnih zona       „Podbrdo“ i „Kula Rudići“ predviđene su olakšice u vidu povrata uplaćenih  naknada za uređenje građevinskog zemljišta i rentu u iznosu do 50% od visine svih uplaćenih naknada.

2.4. Ulaganje u uvođenje sistema kvaliteta.

Ulaganja u nematerijalna sredstva nisu uslovljena iznosom minimalnih ulaganja podnosioca zahtjeva.

Poslovni subjekat može da ostvari pravo na podsticaj samo po osnovu jedne vrste materijalnih ili nematerijalnih ulaganja.

 

    3. Potrebna dokumentacija

  • Rješenje o registraciji i JIB,
  • Građevinska dozvola (samo za izgradnju poslovnog objekta),
  • Izvještaj o realizaciji investicije sa dokazima o izvršenim plaćanjima (Kopija fakture sa fiskalnim računom, bankovni izvodi, uplatnice),
  • Dokaz da u posljednja tri obračunska perioda imaju pozitivan rezultat i da nisu smanjivali broj radnika u periodu od 01.01.2025. godine,
  • Uvjerenje o izmirenim obavezama po osnovu direktnih i indirektnih poreza na dan raspisivanja Javnog poziva, kao i obavezama prema Opštini Mrkonjić Grad,
  • Izjava da predmet podsticaja neće otuđiti u periodu od najmanje tri godine.

 

    4. Opšti uslovi za dodjelu sredstava

  • da se poslovna djelatnost obavlja na području opštine Mrkonjić Grad,
  • da u posljednja tri obračunska perioda, poslovni subjekti, imaju pozitivan poslovni rezultat,
  • da je privredni subjekat u proteklom periodu, kao korisnik opštinskih podsticajnih programa, iste koristio u skladu sa programima.
  • da u roku od 15 dana od dana potpisivanja Ugovora sa Opštinom Mrkonjić Grad zaposle jedno nezaposleno lice (obaveza za pravna lica)  koje se nalazi na evidenciji Zavoda za zapošljavanje (Biro- Mrkonjić Grad), na period od najmanje jedne godine.

 

    5. Sredstva neće biti odobrena

-     Korisnicima za ulaganja u istu vrstu materijalnih ulaganja u prethodne tri godine,

  • MSP i samostalnim preduzetnicima za koje se ustanovi da su odobrena sredstva iz prethodnih podsticajnih programa utrošili u druge svrhe ili kršili obaveze prema davaocu sredstava- Opštini Mrkonjić Grad,
  • Privrednim subjektima iz oblasti drvoprerade, osim ako se investicija odnosi na ulaganja u viši stepen obrade drveta,
  • MSP i samostalnim preduzetnicima koji su smanjivali broj zaposlenih u periodu od 01.01.2025. godine do dana podnošenja zahtjeva,
  • Za djelatnosti trgovine i ugostiteljstva (osim za djelatnosti restorana),
  • Za nabavku osnovnog sredstva koje je kupljeno od fizičkog lica,
  • Za nabavku kancelarijske opreme (računari, štampači, namještaj i sl.),
  • Za nabavku osnovnog sredstva od privrednog subjekta čiji je vlasnik istovremeno podnosilac zahtjeva,
  • Za nabavku osnovnog sredstva od privrednog subjekta koji u osnovnom kapitalu podnosioca prijave ima učešće veće od 25% i obrnuto,
  • Za nabavku transportnih sredstava (kamioni, traktori, dostavna vozila i sl.),
  • Za plaćanja u gotovom novcu,
  • Za carinske i administrativne troškove,
  • Za mašine i opremu stariju od 10 godina,
  • Za troškove transporta.

 

    6. Način ostvarivanja prava

Zahtjev za podsticajna sredstva se podnosi u Agenciji za privredni razvoj opštine Mrkonjić Grad, ulica Svetog Save (Kulturni centar), a najkasnije do 03.10.2025. godine.

Svi zainteresovani detaljnije informacije mogu dobiti u prostorijama Agencije ili na telefon  broj: 050/214-257.