26. November, 2019.
Opština Mrkonjić Grad uspješno prošla provjeru ispunjenosti zahtjeva međunarodnog standarda ISO 9001:2015
Eksterni auditori su posjetili načelnika opštine i odjeljenja i službe Opštine uprave opštine Mrkonjić Grad, kako bi utvrdili da li je sistem usklađen sa zahtjevima najnovijeg međunarodnog standarda, te nakon izvršene provjere održan je završni sastanak na kojem su bili prisutni načelnik opštine, rukovodioci odjeljenja i službi u Opštinskoj upravi i tim eksternih provjerivača.
Prema izvještaju o provjeri OSV 01291/2019, Opštinska uprava opštine Mrkonjić Grad primjenjuje, održava i razvija sistem upravljanja kvalitetom u skladu sa zahtjevima standarda ISO 9001:2015.
Opština Mrkonjić Grad je uspostavila sistem upravljanja kvalitetom 2008. godine, prema tadašnjim zahtjevima standarda ISO, a već naredne godine je izvršena sertifikacija prema novoj verziji standarda iz 2008. godine - ISO 9001:2008.
Cilj uvođenja ovog standarda je bio kontinuirano unapređenje organizacije, poslova, usluga i načina upravljanja Opštinskom upravom, kao javnim servisom svih građana, pravnih i drugih subjekata, koji putem nje ostvaruju svoja prava i obaveze.
Koristi od implementacije ISO standarda su: veća odgovornost i svijest zaposlenih, veća lojalnost korisnika usluga, bolje iskorišćavanje vremena i resursa, povećanje stepena zadovoljstva korisnika usluga, kontinuirano unapređivanje kvaliteta i efikasnosti i dr.
Opština Mrkonjić Grad je tokom 2018. godine prešla na novi standard ISO 9001:2015, čiji je cilj uvođenja povećanje zadovoljstva građana uslugama Opštinske uprave, smanjenje troškova poslovanja i poboljšanje kvaliteta pružanja usluga i koji je potvrda praćenja savremenih kretanja i tokova, te poslovanja prema međunarodnim standardima.
Novi standard ISO 9001:2015 specificira zahtjeve za sistem upravljanja kvalitetom kada organizacija, u ovom slučaju opštinska uprava:
a) treba da pokaže svoju sposobnost da konzistentno pruža usluge koje zadovoljavaju zahtjeve korisnika usluga i primjenljive zakonske i regulatorne zahtjeve, i
b) ima za cilj da poveća zadovoljstvo korisnika usluga efektivnom primjenom sistema, uključujući procese za poboljšavanje sistema i za obezbjeđenje usaglašenosti sa zahtjevima korisnika usluga i primjenljivih zakonskih i regulatornih zahtjeva.